Przejdź do treści

Adam Pioch | Storytelling i e-biznes

Adam Pioch | Storytelling i e-biznes

Opis Adam Pioch

Adam Pioch specjalizuje się od ponad 16 lat w Storytellingu. Tworzy opowieści i uczy jak to robić.

Storytelling wykorzystuje w przemawianiu, jak i w marketingu, szkoląc swoich klientów z tworzenia angażujących biznesowych opowieści.

Jest współautorem książki „Biblia e-Biznesu 2” oraz „Biblii e-Biznesu 3”.

Napisał opowiadanie umieszczone w 13 rozdziale książki „Narratologia” autorstwa Pawła Tkaczyka.

Wykłada Storytelling i wystąpienia publiczne na uczelniach wyższych: min WSB we Wrocławiu, Opolu, na uczelni ASBIRO.

Trzykrotnie wybrany najlepszym wykładowcą na kierunku Executive MBA WSB Wrocław.

W Toastmasters (najstarsza i największa organizacja zrzeszająca mówców) osiągnął najwyższy możliwy poziom edukacyjny DTM (Distinguished Toastmaster). Jest założycielem kilku klubów TM m.in Poznańskiego. Zainspirował dziesiątki ludzi przemawianiem publicznym, czego efektem są liczne sukcesy i osiągnięcia Poznańskich klubów Toastmasterowych oraz rozwój klubów w innych miastach.

Autorskie szkolenie Adama: https://www.facebook.com/StorytellingPowerPL

Linki:

Youtube: https://youtu.be/hGV5rxoAkTU

Spotify: https://open.spotify.com/show/13a1rFrOLAaFrBpIvLMb3h

Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/pl/podcast/forc-biznes-sport/id1545851146

Google Podcast: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cDovL2N5cHJpYW5nd296ZHouY29tL2ZlZWQv

Spis Treści:

  • W opisie filmu na youtube są linki czasowe do kolejnych wątków filmu.

Tranksypcja (wygenerowana automatycznie)

[00:00:00] Tworzy opowieści i uczy jak to robić. Story Calling wykorzystują

[00:00:04] Jeszcze raz jeszcze raz.

[00:00:06] Jest współautorem książki.

[00:00:09] Gorzki może być dalej lecimy nie raz.

[00:00:14] Nara teologia autorstwa Pawła Tkaczyka

[00:00:16] Już od początku roku.

[00:00:19] Kurcze Adam nie tego nigdy nie skończymy nie Story ten link wykorzystuje w przejmowaniu jak i w marketingu.

[00:00:25] Jeszcze raz to jest nienaturalne

[00:00:28] Zaufanie będzie dobrze

[00:00:30] Funkcjonowało

[00:00:31] Wykłada Włodzimierz to zróbmy z tego dialog. Będzie łatwiej.

[00:00:39] Idźmy na piąte na wysokość wieży z jajkiem.

[00:00:42] Jestem też za

[00:00:44] Głupi by się po prostu sobą tematem.

[00:00:53] Witam w kolejnym spotkaniu wywiadzie dzisiejszym gościem jest Adam po Cześć witajcie.

[00:01:00] Przecież już wiemy to od godziny. Może się uda wreszcie

[00:01:04] Jesteśmy na wstępie na przedstawieniu

[00:01:07] Od godziny

[00:01:09] Adam zajmuję się od 16 lat treningiem.

[00:01:13] Myślałem że powiesz że od godziny

[00:01:16] Także muszę przyznać że nawet zrobienie dobrego wstępu i spełnienie jego oczekiwań nie jest łatwe. Dlatego że jest między innymi wykładowcą na dwóch uczelniach.

[00:01:27] Wy nie możecie stresuje trochę tak

[00:01:29] Boleśnie na egzaminie spotkamy na pewno po tym odcinku wejdziemy na wyższy poziom.

[00:01:37] Damy radę damy radę. Tak to prawda zajmuje się stary treningiem i takim 4 treningiem dla tych co próbują pisać opowieści którzy chcą się nauczyć pisania powieści Story treningiem na potrzeby wystąpień publicznych ale przede wszystkim zajmuje się Story treningiem takim wykorzystywanym w życiu bo każdy z nas jest Story trenerem. Każdy z nas opowiada każdy z nas od dziecka. W momencie kiedy nasi rodzice już zauważyli że rozumiemy co oni do nas mówią to w tym momencie rodzice zauważyli nas w tym wielkim gigantycznym oceanie opowieści opowieści z których uczyliśmy się świata z których poznaliśmy jak to wszystko naokoło funkcjonuje ale też nauczyliśmy się jak opowiadać i potem zaczęliśmy to wykorzystywać mniej lub bardziej świadomie. W życiu każdy z nas opowiada o całym polega na tym żeby opowiadać tak jak już powiedziałem świadomie czyli wiedzieć jak to jest skonstruowane.

[00:02:40] Rozumiem że Story Talking To jest coś co przychodzi niektórym intuicyjnie ale też można o tym pisać książki i jesteś autorem współautorem dwóch książek

[00:02:50] Tak jestem współautorem dwóch książek Biblia biznesu 2 Biblia biznesu 3. Gościnnie też pojawiłem się w teologii Pawła Tkaczyka w której jest Moje opowiadanie zamieszczone.

[00:03:03] Co to jest za opowiadania. Możesz powiedzieć coś więcej na jego temat.

[00:03:06] W sumie to chyba bym nie chciał bo tak to kierujemy chyba za dużo. Mogę tylko robić książki mogę tylko powiedzieć że jest oznaczone gwiazdką takim specjalnym symbolem do momentu którego jak będziesz czytał to opowiadanie to twoje emocje jeszcze będą stabilne bezpieczne dlatego że opowiadanie jest w rozdziale o emocjach o tym jak wywoływać emocje jakie wykorzystywać i do momentu kiedy dojdziesz do tej gwiazdki wasze emocje jeszcze będą że tak powiem spokojnej a potem jak przekroczyć to się zacznie dziać. I wydawca oraz autor odznaczył to miejsce ostrzegające że wchodzi się tam dalej. Te opowieść już na własną odpowiedzialność.

[00:03:52] Myślę że Paweł Tkaczyk cieszy się z tego wstępu bo sprzedaż jego książki wzrośnie w tym momencie.

[00:03:59] Ja taką mam nadzieję. To jest taki swoisty podręcznik stary to jest już chyba kultowa w ogóle książka na polskim rynku. Poza tym postać Pawła to jest kultowa postać

[00:04:11] Ale nie ogranicza się tylko do książek bo również wykłada się

[00:04:14] Tak wykładem stary trening w biznesie na uczelniach wykłada też wystąpienia publiczne. Zajmuje się też marketingiem internetowym stąd ta biblia biznesu która się tutaj pojawiła o której wspomniałeś. Są tam rozdziały zarówno tory treningowe jak i takie klasyczne związane z biznesem dlatego że tak naprawdę moja przygoda życiowa z przedsiębiorczością to zaczęła się właśnie od internetu od biznesu tak mówiąc tory treningowo. Dawno dawno temu bo w 1994 roku wtedy pierwszy raz zetknąłem się z internetem. To były takie czasy kiedy kiedy jeszcze nie było portali Wirtualna Polska powstała w 95 roku Google pojawił się chyba koło 97 8 roku. Tak że takie bardzo pierwotne powiedział jakiś czas.

[00:05:08] No faktycznie lata 90. Ale myślę że też twoja kariera Tylera jest mocno związana z pewną organizacją to z Masters. No tak to było tak że to z Masters ciebie zainspirował do Story treningu czy ty to z Masters bardziej zainspirowało to tworzenia lepszych opowieści

[00:05:29] Wiesz co to są chyba naczynia połączone dlatego że jeszcze chwilę przed tą z Masters ja zacząłem się zajmować szkoleniami z biznesu dlatego że w międzyczasie bawiąc się w ten biznes Miałem takie dwa epizody kiedy miałem takie dwie firmy typowo biznesowe. Obie sprzedałem jedna dość szybko odpadła po sprzedaniu druga istnieje można powiedzieć do dzisiaj dlatego że. Znany człowiek Marcin Meissner którego też pozdrawiamy stworzył potem z połączenia tej mojej firmy i swojej koszulki owej firmy firmę Kassel którą potem w jakiś czas później też oddał właściwie sprzedał w inne dobre ręce. No i w pewnym momencie ktoś zadał mi pytanie Adamie czy mógłbyś opowiadać jak robi się te biznesy jak się marketing prowadzi. Ja zacząłem po prostu robić szkolenia szkolenia z biznesu. Jednak te szkolenia nie szły mi za dobrze. To były już dość duże szkolenia trzydniowe szkolenia i tak widziałem że ci ludzie czasami po prostu się nudzą na tych szkoleniach.

[00:06:32] Tak szczerze przyznaje że czegoś tam brakuje.

[00:06:36] Ja nawet jeszcze tego nie stwierdziłem bo ja byłem za młody i za głupi że tak powiem w tym temacie ale to właśnie dość szybko na jednym ze szkoleń pojawiła się dziewczyna Agnieszka która opowiedziała mi o to US Masters przy obiedzie opowiedziała mi o to US Masters co się działo w Szczecinie i mnie ten pomysł się bardzo spodobał spodobała mi się ta idea to wszystko o czym ona mówiła że ja będę mógł się trenować w przemówieniach że ta organizacja też daje certyfikaty a ja wiem że czasem niektóre firmy pytają o jakieś tam certyfikaty kompetencji związanych ze szkoleniami. I mnie się taki pomysł narodził w głowie kurczę fajnie by było gdyby to US Masters było nie tak daleko między Poznaniem a Szczecinem czyli w Szczecinie tylko właśnie w tym poznaniu. Tutaj w Poznaniu

[00:07:22] Wtedy nie było jeszcze żadnego

[00:07:23] Klubu w Poznaniu mnie wtedy nie było wtedy w Polsce chyba tylko ze dwa czy trzy kluby

[00:07:27] Były te same początki były lata 2000 2007 siedem.

[00:07:34] Tak tak bo klub poznański wystartował w grudniu 2007 r. i wracając do tematu tak mi się ten pomysł spodobał że mówię chciałbym mieć to Masters w Poznaniu żebym nie musiał gdzieś daleko podróżować. Wtedy się dowiedziałem że jest inna osoba która się przeprowadza ze Szczecina do Poznania Monika Agnieszka nas skontaktowała I tak wspólnie tam jeszcze dobierając kilka osób zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie to jest Masters.

[00:08:00] Ile było osób na pierwszym spotkaniu.

[00:08:02] Jeszcze trochę udało nam się tych osób znajomych zaprosić ok. 20 była na pewno jedna chciałbym tutaj zwrócić uwagę że to nie były łatwe czasy bo to były jeszcze czasy przed jak ja to mówię naszą klasę. Ten marketing promocja nie był wcale taki prosty i łatwy wtedy

[00:08:19] W Direct telefony dzwonienia

[00:08:22] Dokładnie telefony baza mailowo. Chodziliśmy do restauracji knajp na takie spotkania informatyczne np. barka się odbywały gdzie żeśmy w przerwach prosili organizatorów czy możemy do ludzi powiedzieć o właśnie o takich rzeczach jak wystąpienia publiczne. Chodziliśmy na uczelnie do studentów po prostu prezentując czym jest idea to jest Masters. I tak żeśmy się promowali potem przyszły czasy naszych klas Facebooku gdzie już dużo łatwiejsze a to się wszystko stało nie tak że tak to wyglądało w praktyce. Idea chwyciła zbudowała się bardzo mocno zarówno w Poznaniu bo teraz w Poznaniu chyba sześć klubów z miast targowych w Polsce jest ich ponad chyba już 80 także ruszyło to po prostu z kopyta ludzie zauważyli jak ważną rzeczą jest umiejętność wystąpień publicznych to jest druga umiejętność obecność treningu którą robimy też na co dzień.

[00:09:15] To umiejętności miękkie są na równi z twardymi jeśli mamy człowieka który posiada wiedzę techniczną ale nie potrafi pracować w zespole nie potrafi się komunikować na co dzień.

[00:09:26] To byśmy nawet tego najsłynniejszego Steve’a Jobsa gdyby facet nie umiał mówić do ludzi na tych konferencjach prezentacjach swoich produktów no to sorry. Jego wiedza techniczna która jest teraz taka wielka chyba nie była piąta miał bardziej zespół tak i i swojego słynnego kolegę który mu pomagał. Gdyby nie to to tak naprawdę może by w ogóle dzisiaj w świadomości ludzi nie było tej firmy bo nie czaruje się to że ten facet potrafił dobrze mówić występować i przede wszystkim zafascynował ludzi swoimi produktami i koncepcjami spojrzeniem na wiele rzeczy. Sprawił że ta firma po prostu rosła potem wiadomo z niej odszedł a ten taki kryzys. Potem jak wrócił to wyniósł on dosłownie na szczyt.

[00:10:14] Ja obserwowałem jak Jobs wpływa bliska mi osoba jest fanem tej firmy od samego początku i obserwowałem jak On wpływał swój reprezentacjami na tę osobę. Więc ta osoba nigdy tego nie przyznała oczywiście ale z mojej perspektywy było wzięte do prawie że religii

[00:10:33] Tak ale ludzie

[00:10:35] Przyznawali po prostu ludzie przyznawali tę markę i do dzisiaj

[00:10:38] W branżowych serwisach internetowych ludzie się czasem posługują hasłem rezerwat to jest grupa ludzi którzy weszli do rezerwatu wyznają jedną ideologię jedną słuszną myśl nie dadzą sobie powiedzieć że to. W innych rezerwatach jest lepiej zrobione czy prowadzone. Tak zgadzam się zgadzam się ale ja ci powiem. Ja też kiedyś w takim rezerwacie siedziałem. I bardzo dobrze rozumiem to co czują fani Apple’a dlaczego są tak oddani tej marce i potrafią ją bronić nawet w kryzysowych jakiś tam momentach nawet kiedy tak jak teraz niedawno iPhone 13 wyszedł i nie zachwycił specjalnie technologicznie świata ale i tak zagorzali fani go bronią i będą za nim murem stali. A to dlatego że ja dawno dawno temu jak moja miłość komputerowa już tak mocno rozkwita bo u mnie miłość komputerową we mnie rozwalił pan Andrzej Kurek. Ja nie wiem czy kojarzę w ogóle człowieka. No to widzisz Andrzej Kurek i Zdzisław Kamiński prowadzili taki kultowy program Sonda w polskiej telewizji.

[00:11:44] Ten program kojarzę.

[00:11:45] To było takie Discovery w komunistycznej telewizji taki program o technologiach o różnych naukowych sprawach. No i pan Andrzej Kurek kiedyś w jednym z tych programów właśnie pokazywał komputery Ja jako mały chłopczyk się po prostu zakochałem w tych komputerach. Oczywiście zakochałem się w grach jak to dziecko. I ten komputer bardzo chciałem mieć bardzo mocno chciałem mieć komputery ale nie szło go niestety w tych latach 50. Gdzieś tam zobaczyć i dotknąć. W końcu gdzieś kiedyś udało jej się komputer dotknąć udało mi się też ten komputer dostać. Ja wiem jak to jest być w rezerwacie bo ja kiedyś jako dziecko też byłem w takim rezerwacie. Otóż moim jednym z pierwszych komputerów a właściwie drugim komputerem jaki w życiu dostałem była Amiga Amiga firmy Commodore. Ja się zakochałem w tym komputerze zacząłem na tym komputerze robić tzw. dema dema. Kiedyś istniała demo scena gdzie ludzie robili takie sobie prezentacje nazwijmy to na komputerach jeździli na konkursy. I ja się zakochałem w tym komputerze broniąc jego wyższość w stosunku do Atari i pecetów takich komputerów z którymi wtedy żeśmy koncentrowali. Do tego stopnia że kiedy firma Commodore zbankrutowała i padła to my nadal wierzyliśmy że Amiga powstanie jeszcze z popiołów jak feniks i założyliśmy taką organizację w Polsce Amiga Promotion Group ona się nazywała za własne pieniądze próbowaliśmy komputer Commodore przepraszam komputer Amiga nie próbowaliśmy komputer Amiga staraliśmy się pokazać światu że to są dobre komputery na fajne koncepcje oparte i tak głęboko wierzyliśmy że ja poza tymi komputerami świata nie widziałem. Ja wiem co to znaczy że ta miłość do marki do jednego komputera produktu wiesz kiedy człowiek się daje pokroić dosłownie. Mając świadomość mniejszą czy większą że gdzieś tam z boku te komputery już poszły do przodu bo jak ta firma zbankrutowała nie istnieje no to wiadomo wszystko stoi w miejscu a tamto się rozwija ale my nadal twardo żeśmy walczyli o komputery o te dobre imię o o promocję tej tej maszyny i wiem co to znaczy być takim rezerwacie i być fanem po prostu jakiegoś sprzętu jakiejś idei konstrukcji sprzętów bo za Apple stoi przecież ogromna też idea konstrukcji tych sprzętów oprogramowania

[00:14:08] A nie sądzisz że Apple chyli się jest to że przestał być tak innowacyjny bo był taką firmą wow bo taką firmą która faktycznie była kojarzona z innowacjami które zmieniały świat a teraz mają jakiś trend mają wyrobioną markę kontynuują ale dawno nie było takiego efektu wow to jest coś co sprawia że

[00:14:27] To jest prawda bo my oczekujemy że co roku czy co dwa lata będzie coś takiego co nam Zagadka Wież dech w piersiach. Ale to jest trudne do stworzenia po pierwsze trudne jest do stworzenia takie coś żeby mieć co dwa lata przebój nawet jako piosenkarz czy artysta. Tak samo tutaj 2 trzeba coś nowego zrobić świat popchnąć do przodu i przez jakiś okres od tego się odcina też po prostu kupione działy marketingu rozwoju właściwie w firmach one muszą też mieć czas na eksperymenty na nowe rzeczy więc fakt że ludzie już długo czekają tutaj na takie coś co nagle wszystkich zaskoczy znowu Ebi pokazał i skasował świat bardziej teraz to ta firma wygląda tak że się przygląda co robią inni wyciąga z tych i innych koncepcji to co można wziąć robi to po swojemu jak to niektórzy mówią lepiej i po prostu podaje nam fanom tej firmy bo ja nie jestem użytkownikiem ja Buszek

[00:15:24] Słyszałeś że samochód mają zrobić. Słyszałem że inżynierowie wykupują inżynierów od samochodów z innych firm.

[00:15:33] Zobaczymy co z tego wyjdzie. Czy weszli w telewizję jakiś czas temu nie mają tam swój kanał Apple.

[00:15:39] A wracając do marketingu to było coś co zaczęli robić biznesowo. Masz jakąś ciekawą opowieść związaną z marketingiem.

[00:15:51] Wiesz co to takiego. To można. Znaleźć. Ale wróćmy do tych czasów takich pierwotnych o których żeśmy tutaj zaczęli. Tak jak powiedziałem w 94 roku zacząłem przygodę z internetem w czasach kiedy dopiero powstawały Wirtualna Polska Onet Google. W 97 roku już w prasie komputerowej publikowały artykuły z kursem budowy stron internetowych uczyłem wtedy HTML a trzeciego. Teraz mamy aktualny HTML 5. Zobacz tyle lat minęło a wiele cyfr nie skoczyło w rozwoju. Wbrew pozorom te technologie poszły troszeczkę inaczej w takie rzeczy których wtedy nie było i

[00:16:28] Trudno cokolwiek nowego dodać do HTML CSS 3 trochę zrobili anime w

[00:16:34] Czasach kiedy ja zaczynałem słów w ogóle nie było nie tak że to są te rzeczy które się dopiero pojawiły i one właściwie zmieniły spojrzenie na technologię Web owe. Ale wróćmy do wątku bo tak możemy skakać po tematach dość mocno. Taka opowieść mi się przypomina jak już budowałem te strony internetowe to starałem się też to trochę robić usługowo. Pracowałem wtedy w firmie jako serwis i starałem się też usługowo w tej firmie robić dla innych strony internetowe co wbrew pozorom nie było wcale takie łatwe bo świadomość internetu była właściwie żadna ludzie nie wiedzieli jak to ugryźć i jak co do czego to przyłożyć i bardziej to traktowali jak reklamę którą nikt nie ogląda bo kto ma dostęp do internetu. Rzadko się zdarza ktoś kto mniej więcej czuł i chciał skorzystać z tych stron internetowych ale czasem się trafiali klienci którzy to strony internetowa już mieli. Jednak jak patrzyłem na tę stronę to nie zawsze one wyglądały przyzwoicie. W tamtych czasach w ogóle nie wyglądały zbyt przyzwoicie ale wtedy nawet i z tych nie przyzwoitych można było coś przyzwoitego wyciągnąć. I właśnie miałem takiego jednego klienta któremu stronę internetową zrobił z synem. Jednak ta strona internetowa niestety jak się na nią patrzyło ona była żałosna. Ona była po prostu żałosna.

[00:17:55] Ale pewnie nie miała zbyt wysokiej konwersji

[00:17:58] Bo wtedy to nawet nikt takiego słowa jeszcze nie jak konwersja. Wtedy to się liczyła że w ogóle ktokolwiek wchodził na tą stronę i to był sukces. No i problem polegał na tym że ta strona po prostu tak fatalnie wyglądała że odrzucała już na samym wejściu odrzucała dużo dużo różu jedynie róż nie to było bardziej granatowe kolory bo to chłopak robił ale mimo wszystko

[00:18:24] Czarna czcionka na granatowym tle

[00:18:26] A to było całkiem zgrabnie to były takie czasy kiedy na stronach nawet symbol Ed czyli symbol maila był przedstawiany często jako Skrzynecka która jeszcze się ruszała np. czarno na tyle dużo tych animacji tego wszystkiego takich dziwnych po krytycznych elementów po składanych w taki kocioł terrorystyczny. Jednak najważniejsze było to że ta strona była zrobiona przez syna tego człowieka i to oczywiście ten pan był mega dumny z tego że jego ten 14 letni czy ten 15 letni syn zrobił mu stronę internetową i to właściwie przesłania to wszystko nie było rozmowy nie było rozmowy że to można poprawić że to można zrobić lepiej nie. Syn zrobił ojciec był mega dumny. Ja się nie dziwię w tamtych czasach tak naprawdę super nowoczesna technologia i w ogóle mogła w jakiś tam sposób napawać dumą tego pana zresztą też bym pewnie był dumny. Wtedy może nie było jeszcze dzieci nie miałem ale teraz inaczej na to patrzę i mówiłem się jak pokazać temu człowiekowi że ta strona jest nie jest dobra. I w końcu wpadłem na pomysł wpadłem na pomysł żeby podłączyć mu taki mechanizm licznika mowy już nie było Google Analytics ów i tego typu rzeczy tylko takie liczniki się podłącza. Niektóre były trochę bardziej zaawansowane i miały swój panel gdzie można było podejrzeć troszkę więcej tych cyferki niż tylko zwykłą cyfrę odwiedzin bo ona nic nie mówiła ta cyfra odwiedził

[00:19:57] Były liczniki które mierzyły czas

[00:19:59] Były liczniki który jest trochę więcej mierzyły niż tylko samą odsłonę ale też ile ten człowiek spędził na tej stronie czasu gdzie się przeklina a potem takie

[00:20:09] Proste statystyki

[00:20:10] Gdzieś tam się pojawiały skąd wchodził to ja przypominam w ogóle ważna jest tutaj też to że to były czasy modelowe. No i jak ten z tej statystyki się tam troszeczkę po zbierały to ja w końcu spojrzałem na nie i mówię mamie mam złapałem ten jeden element mówię który mogę chyba coś wskazać i poszedłem na rozmowę znowu z tym człowiekiem i mówię mu że licznik zebrał trochę danych i możemy Mogę panu pokazać że możemy o tym podyskutować bo pokazuje jedną dane. To była ta dana która mówiła ile czasu ludzie spędzają na jego stronie zanim z niej uciekną nie. Okazało się że na tej stronie ludzie spędzali tam nie pamiętam 8 do 10 sekund ale przypominam to były czasy modelowe. Ta strona cała ładowania się ponad minutę zanim ten modem ściągnął to wszystko te kolumny ulubione treści tych animacji. Ja mu mówię niech pan zobaczy. Człowiek jest średnio na tej stronie jest 10 sekund ładuje się te 100 na minutę. Niech pan spróbuje przeczytać trochę tekstu przez 10 sekund i się okazywało że facet ledwie zaczął czytać to właściwie 10 sekund mijały a ja mówię tak działa ta strona ludzie wchodzą i za chwilę z niej uciekają nic nie przeczytają na tej stronie nawet nie czekają na za ładowanie całej strony internetowej nie. I to był ten pierwszy element

[00:21:41] Kiedy temu

[00:21:42] Panu zadzwonił taki dzwonek w głowie ostrzegawczy że chyba faktycznie coś tu jest nie tak że trzeba to troszeczkę inaczej zrobić poukładać żeby to miało w ogóle szansę dać jakąkolwiek korzyść poza tą radością że zrobił to syn. No i mówię No możemy to zrobić wspólnie. Młody się nauczy czegoś więcej mogę zrobić to ja. I to był taki właśnie wtedy krok. Kiedy wreszcie udało mi się stos kruszyć i tak do dzisiaj pamiętam to jak ten element tego czasu na stronie dopiero tak otworzył oczy tak

[00:22:17] Ciężko było człowieka pozbawić tych sentymentów i użyć logiki żeby go przekonać do tego że czasem

[00:22:24] Podejmuje się dzieci. Emocje z nimi związane duma taka rodzinna wewnętrzna to robi swoje nie to do dzisiaj robi swoje.

[00:22:32] Nawet nawet dzisiaj gdyby 14 latek zrobił stronę to już było coś a kiedyś to faktycznie to mogło być bardziej niż bardziej pionowo tylko to były czasy kiedy nikt nie znał internetu więc tak mogło się wydawać że dziecko jest skazany na sukces jeśli chodzi o branżę internetową.

[00:22:50] Tak zgadzam się myślę że takie myśli też były w głowie

[00:22:53] Że kluczowy jest przyszły haker przyszły

[00:22:55] Tak bardzo negatywnie brzmi ale projekt już ok.. Tu się zgodzę. Tak tak mogło być i myślę że tak było nie tym bardziej że technologie były takie bardzo egzotyczne nam mówię 94 rok. Przepraszam gdzie tam końcówka lat 90. Początek 2000 to internet to jest jeszcze jedna wielka estetyka.

[00:23:13] Pamiętam te czasy wygrywania się do internetu jak trzeba było kliknąć połączenie bo ten szereg tych dźwięków i dopiero udało

[00:23:22] Się w tych dźwiękach słyszeć z czym modem nawiązał połączenie czy nie nawiązał połączenia także były takie czasy żałuję bo niedawno robiłem na strychu porządek znalazłem swój modem i go wywalczyłem a potem mnie tak ciężko było jednak zostawić. Mało tego zrobiłem jeszcze większą głupotę znalazłem na strychu. Właściwie można powiedzieć internet a to dlatego że Wirtualna Polska która powstała w tym 95 roku łatwiej ją było dostać w kiosku niż że tak powiem skorzystać przez internet bo to były też takie czasy kiedy tego internetu jeszcze nie było. Nie było tego magicznego numeru 0 20 21 22 do internetu tylko albo się zmieniało gdzieś na uczelni jak miało się kumpla który ci tam udostępnił kawałek internetu ja też w ten sposób korzystałem z tego internetu. No i łatwiej było pójść do kiosku kupić sobie taką gazetę Magazyn Internet gdzie na płycie CD były strony skopiowane z internetu nagrane na płytę w tzw. trybie offline a do dzisiaj przeglądarki mają tryb offline pracy ale my nawet nie wiemy już jak z niego korzystać. A kiedyś to była podstawa i dzięki temu nie musiałeś wchodzić do internetu nie był ci czas tego modemu a płaciłem wtedy za czas nieobecności w internecie i mogłeś w trybie offline sobie tę wirtualną Polskę przejrzeć. Oczywiście jak klikać w link który już nie był na płycie to wtedy modem próbował się połączyć i zasad te dane jednak ja znowu robiąc ten porządek na strychu znalazłem takie stare płyty CD z tą wirtualną polską na tych płytach CD. Nie tylko zresztą bo tam magazyn internet zamieszczał wiele ciekawych witryn skopiowane z internetu żeby w trybie offline można było je przeglądać i głupocie swojej wyrzuciłem kawałek internetu do kosza a potem tak zacząłem tą opowieść o tej wirtualnej Polsce czasem opowiadać że można było ją bardziej łatwo w internecie znaleźć w kiosku niż w internecie się do niej dobić bo internet był wtedy trudno osiągalne.

[00:25:31] Jak to w ogóle brzmi tak rzucić kawałek internetu.

[00:25:34] Tak tak tak tak tak

[00:25:36] Tak dziecko w ogóle nie rozumie jak można wyrzucić kawałek internetu przez internet jest online prawda. Każdy może się połączyć z internetem.

[00:25:43] Dzisiaj on jest non stop naokoło nas wcale tak nie było wtedy na tej płycie to on nam ratował portfele bo moi rodzice często mieli pretensje o rachunki.

[00:25:53] Pamiętam czasy telefonów gdy była jeszcze era i była promocja 5 sekund pierwsze bo za darmo ludzie potrafili dzwonić do siebie na 4 sekundy żeby wymieniać się najważniejszymi informacjami żeby zaoszczędzić.

[00:26:06] Chodziłem w tamtych czasach do szkoły średniej w Bydgoszczy bo w ogóle jestem z Piły i pamiętam że usiadł kiedyś w przedziale pociągu człowiek który miał komórkę więc to już było coś takiego ma facet komórkę bywają takie wielkie coś tam. I właśnie bardzo charakterystyczne było to co Ty mówisz że on dzwonił i do mnie z tą precyzją 4 dosłownie 95 setnych sekundy i potrafił wyłączyć ten telefon i tak prowadził całą rozmowę co chwilę wybierał odsłuchać coś bo i tak dzwonili z tym hehe. Było to trochę męczące też dla nas w tym przedziale a z drugiej strony było fascynujące że takie coś dali jak to ludzie kreatywnie potrafili

[00:26:50] Wykorzystać OK opowiada historię o mężczyźnie któremu syn zrobił stronę internetową. I to jest taki z perspektywy dzisiejszych czasów. To jest jasne że ktoś miał stronę która była nie czytelna a która długo się. Ale żyjemy w dwudziestym pierwszym wieku 2021 jakie w obecnych czasach przedsiębiorcy robią błędy związane właśnie z marketingiem.

[00:27:18] Również ludzie robią przeróżne błędy. Przede wszystkim nie uważam że takim bardzo fundamentalnym błędem jest to że jak to mówię nie wiedzą gdzie bije dzwon usłyszał gdzieś że np. trzeba się pozycjonowanie. Pozycjonowanie to jest w ogóle słowo klucz słowo wytrysk bym powiedział bo jak zadaje ludziom na szkoleniach Pytanie Jakie znacie narzędzia do marketingu internetowego nie mówię wyobraźcie sobie skrzynkę na której jest napisane marketing internetowy i w tej skrzynce mamy różne narzędzia którymi możemy ten marketing robić i pytam się jakie znacie narzędzia to pozycjonowanie to jest absolutny hit on zawsze pada jako jedno z pierwszych.

[00:28:02] Serio.

[00:28:03] Tak od razu pozycjonowanie. Czasem mówię co jeszcze wtedy jest nieraz taka cisza przez chwilę zanim zaczną szukać w głowie co jeszcze i wtedy mówią media społecznościowe Facebook i coś tam coś tam coś tam. Jednak to pozycjonowanie to jest taki. Absolutny hit. Co prawda ten hit już trochę schodzi z takiego topu ale nadal jest topowy bo były takie czasy kiedy na szkoleniach. Właściwie to pozycjonowanie padało i właściwie nic więcej już nie chciało wpaść musiałem trochę wycisnąć z tych ludzi tych innych narzędzi jak w tej skrzynce z narzędziami mam tylko jedno narzędzie pozycjonowanie to jest wszystko absolutnie wszystko. Narzędzi mieliśmy zawsze dużo w internecie w internecie nie było tylko i wyłącznie pozycjonowanie nie było nigdy takich czasów że tylko było pozycjonowanie i koniec.

[00:28:50] Pozycjonowanie chodzi o to żeby zwiększyć ruch do stron.

[00:28:53] No tak pytanie co zrobimy dokładnie tak jak mówisz. Zwiększyć ruch na swojej stronie chcemy być wysoko w tej wyszukiwarce żeby zwiększyć ruch. Taka jest idea tego tego wszystkiego. Ludzie. Tylko że widzisz nawet nie za bardzo wiedzą gdzie bije dzwon. Słyszą to słowo pozycjonowanie i potem zaczyna się dobra jak już ten internet wchodzę to muszę się pozycjonowanie i szybko jest tak kto może mi to zrobić. Jest wyszukiwarka jakaś firma czy to z polecenia czy to nie z polecenia. No i zaczyna się po prostu płacenie pieniędzy komuś kto nas pozycjonowanie i takie ślepe zaufanie że będzie dobrze. Fajnie jak trafisz na firmę która jest uczciwa rzetelna i zrobi to i ten efekt osiągniesz. Gorzej niestety dużo dużo dużo częściej na szkoleniach spotykam ludzi którzy niestety po pozycjonowania mają bardzo ale to bardzo złe doświadczenia bo płacili płacili i

[00:29:50] Tak pozycjonowanie to jest przede wszystkim granie na długoterminową grę bo żeby strona zaczęła się pojawiać w wynikach organicznych w pierwszej dziesiątce to trzeba minimum parę miesięcy czasami parę lat.

[00:30:06] Słuchaj tylko widzisz ja mam czasem na szkoleniach ludzi którzy w tym maratonie biegną już siódmy raz i ciągle nie są w pierwszej dziesiątce że tak powiem na mecie. I ciągle im ktoś to obiecuje a oni ciągle zmieniają te firmy pozycje narciarskie. I problem polega na tym że często ten właściciel nigdy sobie nie zadaje pytania a jak to się tak naprawdę robi. O co w tym wszystkim chodzi. Nie. Poza tym powiedzeniem że mam być pierwszy i właśnie tutaj do tego bijącego dzwonu nawiązuje pytają się o błędy które ludzie robią. Ja uważam że właściciel firmy człowiek który zarządza nią który potem zleca zbudowanie strony tworzy dział np. też system informatyczny swojej firmie on powinien dobrze wiedzieć gdzie bije dzwon. Czyli powinien piraci wiedzieć jak te technologie działają jak się je wykorzystuje. Nie ma być z tym gościem który siądzie przy biurku i to potem sam samodzielnie zrobi. Jednak uważam że podstawowa znajomość o co chodzi w narzędziu jest wymagana czyli jak wyciąga się z tej skrzynki z narzędziami ten młotek to umiesz nim wbić gwoździa. Jakkolwiek uderzy się w palce czy jak ale wbije mniej więcej wiesz jaka jest idea koncepcja sposobu działania wyciągać kominiarki też mniej więcej wiesz jak to użyć. I właśnie też tutaj o to chodzi bo ja często mam wrażenie że ci ludzie przyjmują to narzędzie z tej skrzynki i sorry nic więcej nie wiedzą patrzą na coś jest to dla nich wiesz i

[00:31:38] Ja mam narzędzie

[00:31:39] Mam narzędzia tak a w biznesie ja uważam że dobry przedsiębiorca człowiek który steruje firmą powinien mniej więcej wiedzieć jak działają narzędzia żeby potem je odpowiednio zestawić używać. Jeżeli ma potrzebę to oczywiście może się zredukować albo pójść na szkolenie gdzie mu ktoś bardzo dobrze technicznie też wytłumaczy. Ale znowu na zasadzie posłuchać jak to działa żeby być zorientowane a nie samemu siadać i to długo. Ja mówię cały czas o tym przedsiębiorcy który tę firmę tworzy buduje będzie nią potem zażądał. Nie mówię o kadrze technicznej która musi wiedzieć jak i ona to w praktyce musi zrobić bo to jest inna bajka.

[00:32:17] Czyli myślę że najważniejszą rzeczą dla przedsiębiorcy jest możliwość zmierzenia rezultatów i żeby on otrzymać zwrot z tej inwestycji

[00:32:29] Czyli współczesny internet i strony internetowe to jest masa różnych technologii o których już mówiliśmy. Narzędzi które trzeba ze sobą zestawić wykorzystywać i robić dzisiaj to już nie jest tak jak kiedyś że faktycznie jeden człowiek był w stanie ogarnąć tę grafikę tą stronę i zbudować tę stronę tą treść i dawało to efekty były takie piękne czasy że wystarczyło kiedyś tylko zrobić stronę i właściwie ona dawała efekty. Potem czasy się trochę zmieniły wystarczyło stronę zrobić trochę odlecieć dostać się do wyszukiwarek i już efekty przychodziły. Nie jak nagle się tam gdzieś wyszukiwarkach pojawili no bo było tego wszystkiego mało w internecie. Teraz żyjemy w czasach że może sobie zrobić super fajną stronę dostać się do wyszukiwarki i nadal efektu nie będzie bo wszystkiego wszędzie jest przesyt jest ogrom i trzeba. Ogromną wiedzę marketingową technologiczną marketingową żeby to zrobić dobrze technicznie dobrze marketingowo i wyciągać z tego korzyści tak jakbyśmy chcieli wyciągać. Dziś to nie tylko chodzi o to żeby ludzi na scenę zagonić. Ten człowiek przyjdzie teraz musi coś przeczytać obejrzeć to jest cały marketing copyright King Story termin o którym wspomnieliśmy. To jest masa przeróżnych technologii które trzeba poznać zrozumieć i umieć dobrze wykorzystać żeby one potem po dołączeniu tych klocków dały efekt dlatego że dzisiaj to nie dzisiaj jesteśmy w czasach kiedy oprócz nas w tym wyścigu jest jeszcze ogromna ilość firm które robią to samo właściwie w internecie sprzedają bardzo często podobne produkty podobne usługi i my często musimy najpierw ich dogonić żeby ich przeskoczyć żeby móc ten ruch do siebie pozyskać i żeby ten ruch chciał u nas tak jak powiedziałeś to słowo skonfrontować czyli dać nam korzyść dać nam to po co żeśmy w ogóle tę stronę i ten internet wykorzystali.

[00:34:26] Czasami ta relacja trwa tygodniami albo nawet miesiącami. Klient trafia na Facebook potem na stronę dostaje jakiegoś maila dostaje drugiego maila gdzieś tam mu na YouTubie i dopiero po paru tygodniach wiadomo cykl sprzedaży jest różny w zależności od produktów i usług ale czasami ta przygoda ta podróż może trwać długi okres czasu gdzie w końcu pojawia się ten ktoś wchodzi i kupuje. Ale my tak naprawdę nie wiemy który z tych elementów był najważniejszy bo tak naprawdę one wszystkie były ważne. One wszystkie się złożyły na osiągnięcie tego rezultatu.

[00:35:05] Jest taki stary kultowy polski film rejs w którym jest powiedziano powiedziane takie fajne zdanie lubimy te piosenki które już znamy. I tak samo jest z marketingiem. Jak wchodzisz do sklepu to kupujesz częściej te jogurty które już znasz te produkty które już znasz. Nowych masz zawsze takie chyba że jest coś w nich takiego wyjątkowego super cena i ta korzyść z tego produktu jest tak duża że stwierdza dobra wezmę zaryzykuję sprawdzę testuje. I tak samo jest w dzisiejszym internecie. My musimy nawiązać coś co się nazywa więzi ją relacją czyli też znowu lubimy te strony tych ludzi w internecie którzy coś sprzedają te marki te firmy tych deserów których już po prostu znamy i wielu które jest generalnie znany także lubimy tych ludzi których już znamy te produkty te marki i z nich będziemy korzystać teraz jeżeli ty wchodzisz do internetu jesteś nowy nieznany w ogóle nigdy się ludzie o ciebie nie oparli to musisz najpierw tę więź powolutku nawiązać. Czyli jak to mówią w internecie musisz coś dać dać dać. Kiedy już się ciśnie żeby coś wziąć jeszcze coś daje jeszcze coś da ja już wiem że ciśnie że chciałbyś wziąć od tych ludzi coś np. z ich portfela. Ale jeszcze coś daj jeszcze coś daj a potem powoli zacznij mówić ale ja mam jeszcze w ofercie rzeczy komercyjne takie takie takie rzeczy. Ten etap dawania jest po to żeby ludzie ciebie poznali zobaczyli ciebie posłuchali Ciebie o czas Kali się z Tobą z tym co robisz jak robisz polubili ciebie i wtedy ten efekt lubimy te produkty tych ludzi. Te osoby które już znamy zadziała i wtedy możesz powolutku mówić ale ja mam też usługi płatne komercyjne i zapraszam Was na płatny Wiedźmina Web i na przykład zapraszam Was do zakupu mojego takiego czy takiego produktu i wtedy nam jest łatwiej podjąć decyzję bo mamy też z tobą stosunek emocjonalny zbudowany stosunek emocjonalny. Jeżeli te emocje są pozytywne to wtedy

[00:37:26] Jest szansa sukcesu.

[00:37:28] Tak jest szansa sukcesu zobacz jak ludzie się nie znają i są na szkoleniu np. wspólnym czy na jakiejś konferencji. I teraz ci ludzie następuje przerwa i ludzie podchodzą do cateringu bierzemy sobie kawki i bierzemy sobie tam ciasteczka kanapkę i odchodzimy i co w tym momencie robimy. Ludzie próbują do siebie za gadać po co żeby nawiązać więź skrócić dystans. No i co robią ludzie ludzie. Podczas takich rozmów zaczynają wspominać a wspomnienia to są takie mikro opowieści i nagle ludzie zaczynają mówić a ja wczoraj w telewizji widziałem to czy tamto a wyobraźcie sobie że jak jechałem dzisiaj tutaj na te szkolenie to spotkało mnie to i tamto i ludzie zaczynają mniej lub bardziej opowiadać sobie jakieś wspomnienie jakieś historyjki. Po to żeby nawiązać więź to czytelnik jest takim świetnym narzędziem które właśnie prowadzi do tego że bardzo łatwo można nawiązać ze sobą więź a jak się pojawi więź to w końcu się pojawi też jakaś emocjach między nami albo pozytywna się po lubimy i będziemy ze sobą gdzieś tam dalej utrzymywali kontakt współpracowali albo negatywna i stwierdzi nie chcę z tym gościem w ogóle mieć nic do czynienia. To też jest emocje i właśnie dokładnie to samo taki taniec nazwijmy to gotowy w cudzysłowie trzeba zrobić od marketingu tak musi rozbudzić emocje.

[00:38:56] Steve Jobs wychodził przed ludzi i on fascynował ludzi produktem fascynował ludzi produktem ale tak naprawdę technicznie wzbudzał emocje wzbudzał emocje kiedy wszyscy znaliśmy stare smartfony takie wiesz z Windowsem 6.5 mobilnym sterowane stylu SEM takim Patrykiem plastikowym twardym z takim mikro ekranie gdzie to wszystko wiesz w tym Windowsie trzeba było klikać i było niewygodne. I nagle wychodzi facet który pokazuje urządzenie o większym ekranie i mówi że Stylesa mam tu i to jest mój paluszek i pokazuje ten palec i pokazuje ten słynny gest pomniejszenia powiększania. No i ludzie po prostu odjechali. Ale fajne zarobic te nie wiesz wywrócił świat do góry nogami wzbudził potężne emocje tą innowacją tym wszystkim i te emocje zrobiły to że potem ci ludzie godzinami stali w kolejkach przed premierą produktów kiedy one trafiają do sklepu żeby szybko dostać bo fascynacja to jest takie coś. Ludzie zapłacą dużo jeżeli wzbudzi w nich uczucie fascynację wzbudzi w nich uczucie fascynacji swoim produktem swoją usługą a Jobs to robił wzbudzał fascynację to ludzie zapłacą za takie coś też duże pieniądze żeby tę fascynację potem móc sobie spełnić. A druga sprawa. Ludzie zapłacą też duże pieniądze jeżeli pozwoli pozwoli im poczuć być fascynującym. I teraz popatrz Ja sobie takiego iPhona kupuję i co ja robię.

[00:40:30] Jesteś fascynujące.

[00:40:31] Idę do pracy kładę go na biurku wiesz wszyscy widzą że ja mam nowego iPhone’a czy w tamtych czasach w ogóle masz iPhone’a. Zazdrosne spojrzenia patrzą ludzie do ciebie ładują nie wiesz to to samo jedziesz na wakacje i wrzuca świetne fotki z wakacji z jakiegoś klifu w szklanych mostów jeszcze np. spotkasz w tym roku w roczniku można było na ulicach spotkać Harrisona Forda i załóżmy że jesteś w roczniku i spotkasz Harrisona Forda i sobie z nimi robisz selfie bo ci się udało. Facet się zgodził wrzucać to na net. Po co to wrzucać po to żeby poczuć tą przyjemność z tych lajków komentarzy serduszka i wszystkiego nie bo chcesz przez chwilę być fascynującym. Chcesz poczuć uczucie fascynacji skierowane z innych oczu zapatrzony w tym momencie na ciebie człowiek jest istotą która można powiedzieć bardzo mocno tak i racjonalnie ulega zjawisku fascynacji ale za tym wszystkim stoi tak naprawdę emocje emocje. I tak idąc jeszcze dalej tym tropem to Story ten link ma tylko jedną funkcję a opowieści mają tylko jedną funkcję. Do kina nie idziesz żeby się czegoś nauczyć dowiedzieć wzbogacić swój świat o jakąś nową wiedzą tylko do kina do teatru bierzesz książkę po to żeby się z takiej opowieści właśnie nie po to żeby z takiej opowieści tylko bierzesz tę książkę idziesz do kina na film po to żeby przeżyć emocje to jest jeden jedyny cel Story treningu wywołać emocje wywołać emocje bo teraz w momencie kiedy są emocje kiedy są silne emocje to emocje naciskają w twojej głowie przycisk Record zapisz zwróć uwagę że masz na intensywniejsze te wspomnienia w głowie które się wiążą z jakimś mocnym plikiem emocjonalnym. Jeżeli nie ma pliku emocjonalnego nie ma tego marker a który wspomnienie ci odznaczył jako takie emocjonalne to pewne wspomnienia w ogóle ci do głowy nie przychodzą. Dopiero jak dłużej siedzisz to sobie przypomnieć jakieś szczegóły z dzieciństwa ale zazwyczaj pamiętamy te rzeczy mocno związane z nami emocjonalnie tak jak np. pamiętamy co robiliśmy w dniu kiedy się dowiedzieliśmy że World Trade Center zostało zaatakowane jeżeli jesteś młodszy to bardziej Pamiętasz co robiłeś kiedy np. się dowiedziałem że ten samolot w Smoleńsku sie rozbił. I co i wiesz Pamiętasz moment kiedy wyjeżdżać na wakacje lepiej niż cały środek.

[00:43:04] Pamiętam te momenty kiedy dokładny moment kiedy dowiedziałem się o tych krytycznych wydarzeniach także obrazy przed oczami w tym momencie gdy ktoś mówił o tym widziałeś to.

[00:43:17] Tak jest. Racjonalny coś nowego co się nigdy nie wydarzyło i człowiek rejestruje i właśnie oto rejestracja nam też chodzi jeżeli są silne emocje w ogóle jeżeli są emocje związane z produktem i usługą a swoją firmą swoją marką osobistą to ja wtedy cię zaczynam rozpamiętywać. Jeżeli takich plików emocjonalnych dostarczy odpowiednią ilość kiedy ja sobie ciebie zapamiętuje to potem po pierwsze jest mi łatwiej przypomnieć w momencie kiedy w głowie sobie np. szukam wulkanu zator to przychodzi mi ten który wiesz wzbudził jakieś emocje w internecie czy gdzieś tam jest mi łatwiej sobie przypomnieć i mam też mniejszą drogę do tego żeby skorzystać z cudzego produktu bo znowu to co mówiliśmy na początku lubimy te piosenki te produkty to usługi które już znamy jeżeli ciebie lubię to z ciebie skorzystam. No i te emocje właśnie są bardzo nam bardzo potrzebne a opowieści do

[00:44:13] Takiego Story trenerem tak naprawdę mówisz. Myślę że każdy zauważył że historie są używane przez marki ale ty masz o tyle duże wyzwanie że jesteś sam z Hitlerem i jakie opowieści opowiadasz swym klientom aby zapaść im w pamięć

[00:44:30] Różne opowieści opowiadam klientom to najlepiej stać się klientem to słyszę że np. na szkolenie to zobaczysz jakie opowieści opowiada Słuchaj z tymi opowieściami to jest tak że to to nie jest jakaś. Nie wiadomo jakie odkrycie które nam spadło dosłownie parę lat temu bo stary trening od paru lat stał się taki modny z nieba tylko on był z nami od zawsze. My już w jaskini żeśmy te opowieści słyszeli o walkach o mamuta i o różnych zwierzętach i o tym jak się ma ten młody człowiek zachować kiedy z takim zwierzęciem będzie miał do czynienia. Jeszcze nie mieliśmy technologii pisma to ludzie na targach opowiadali w ten sposób sobie przekazywali wiedzę i informacje o produkcie usłudze kto jest dobry wiesz w końcu przodków kto jest dobry. Wiesz w imieniu mrówek czy jakichś tam innych usługach i w ten sposób się ludzie wymieniali. Zresztą bardzo ładnie to powiedział. Widziałeś grę o tron. Jasne to w 8 sezonie tym ostatnim takim niechlubnym można powiedzieć jest w trzecim odcinku jest taka scena kiedy główni bohaterowie siedzą przy kominku i Jon Lancaster to ten taki najmniejszy już niektórzy zapomnieli albo nie widzieli to ten najmniejszy ze wszystkich. On wygłasza tam takie cudowne zdanie właśnie mówi o tym czym są opowieści i że on się pyta w ogóle tych bohaterów co najbardziej jednoczy ludzi i mówi że to nie są flagi sztandary. To co najbardziej jednoczy ludzi to są opowieści dlatego że jak dobrą opowieść konstruuje on to dalej wyjaśnia i puścił ją wśród ludzi. To jej nie idzie zatrzymać nie idzie jej pokonać w żaden sposób nie i on to tam właśnie mówi po to żeby zmotywować tych tych wszystkich tam swoich towarzyszy.

[00:46:24] Ale jak na to spojrzymy tak dobrze to popatrz przecież my mamy opowieści które krążą naokoło nas od kilkudziesięciu lat kilkuset lat a nawet kilku tysięcy lat. I popatrz dalej przecież naokoło tych opowieści zbudowano tak w cudzysłowie całkiem nie małe biznesy które do dzisiaj funkcjonują i to całkiem dobrze funkcjonują i jeszcze myślę że będą. Ho ho ho funkcjonowały. A wszystko zaczęło się od opowieści od faceta który kiedyś przyszedł na świat opowiadał swoje opowieści które gdzieś tam weszły w nasze umysły i trwają. I właśnie to był jedyny sposób na przekazywanie wiedzy to było opowiedzieć sobie jeden do drugiego i teraz dobra opowieść jest wtedy kiedy pod wpływem tych wspomnianych emocji włączyli się zapamiętywania. I teraz mija czas i ty jesteś w stanie usiąść w fotelu i sobie to przypomnieć o czym żeśmy rozmawiali co ten człowiek ci opowiadał. To jest dobra opowieść ale uwaga to jest zaledwie dobra opowieść bardzo dobra opowieść jest wtedy kiedy ją zapamiętać i odczuwać ogromną potrzebę opowiedzenia jej drugiej osobie. I teraz jeżeli swoją opowieść drugiej osobie i ta osoba ją wysłuchała. Jest to dobrze skonstruowana opowieść to ta osoba powinna poczuć to samo co Ty czyli też powinna się zafascynowała mniej czy bardziej znało to słowo fascynacja się pojawia bo w ogóle są tzw. wyzwalania jeszcze fascynacji i pojawia się ta fascynacja i teraz ta osoba znowu zapamiętuje tę opowieść jeżeli to jest dobra opowieść to zapamiętuje tzw.

[00:48:09] rdzeń jakbym Ci opowiedział historyjkę o czerwonym kaptur czy jakąś tobie nieznaną to jeżeli jest to dobra opowieść czy się z niej rdzeń i ten rdzeń powtórzy że nie powiesz dokładnie słowo słowo tak jak ja powiedziałem zapamięta że rdzeń i go przekażę i to jest najważniejsze w opowieściach przekazać ten rdzeń i teraz ta osoba go wysłucha tej opowieści i ona też poczuje te emocje to poczuje to uczucie przekazania dalej to ona znowu przekaże to dalej. I to są bardzo dobre opowieści bardzo dobre opowieści to są takie które zaczynają się rozchodzić. My dzisiaj na to mówimy marketing wieloosobowy nawet wiemy nawet wiemy jakie elementy gdzieś tam się na to składają że ta wielu słabość powstała i teraz to jest bardzo dobra opowieść kiedy ona zaczyna się po prostu rozchodzić. Ale teraz popatrz opowiadasz czyli co robisz mówisz i udostępniać temu człowiekowi treść jeżeli jemu się ona spodobała to ja ją za chwilę udostępnia następnym człowiekowi ten udostępni itd i magiczne słowo tu się pojawia udostępni nam w marketingu na tym Facebooku np. nie zależy nam na laika chociaż lalki nas bardzo czasem cieszą nie nie zależy nam na komentarzach mówi się że jeden komentarz to jest tak jakbyś zebrał 20 lajków. Dobry marketing na Facebooku wie że to co jest najważniejsze dla nas to jest to żeby zwiększać zasięg. Czyli jak ja to mówię wyjść poza znajomych królika a królikiem w tym wypadku jesteś ty. Jeżeli twój marketing zaczyna trafiać poza twoich znajomych którzy już doskonale wiedzą czym się zajmujesz co robisz i tam już nie ma rynku zbytu bardzo często jeżeli twój marketing zaczyna trafiać do ludzi spoza znajomych królika to znaczy że zaczynasz robić dobry marketing i kiedy on jest na Facebooku kiedy najwięcej ludzi naciska przycisk udostępni bo wtedy możesz ze swoją treścią swoim przekazem trafić do ludzi którzy są poza twoimi kręgami znajomości poza kręgami znajomości i zobacz słowo udostępni Story ten link bardzo dobry jest wtedy kiedy udostępniamy sobie opowieści i opowiadamy dobry dowcip.

[00:50:25] I tak samo na Facebooku udostępni dopiero to udostępni i robi robotę marketingową. Kiedyś jak nie było sieci społecznościowych to ten przycisk udostępnił i już mieliśmy tym udostępnić było opowiadanie jak ktoś czuł na czym polega stary trening to potrafił opowiadać trochę lepiej niż inni. Śpiewać każdy może trochę lepiej trochę gorzej i właśnie cała cały mecz polega na tym że jak uzyskasz świadomość jak śpiewać to możesz śpiewać lepiej niż ci ludzie którzy tej świadomości nie mają. Jak to robić technicznie i teraz jeżeli to się technicznie dowiesz jak robić stary trening to będziesz lepiej opowiadał od całej rzeszy ludzi którzy też opowiadają ale nie mają tej świadomości tego tego czegoś co im poukłada jak ta historia idzie jak ona jest skonstruowana z jakich klocków jak budować te klocki jak budować te postaci i to wszystko w opowieściach i na tym polega cały mecz jak zdobyć świadomość że teraz jak zdobędzie świadomość to teraz tylko trening tego opowiadania zgodnie z wzorem a sukces.

[00:51:32] No i twoi klienci którzy przychodzą do ciebie na szkolenia czy też pracują z tobą indywidualnie tworzą swoje opowieści które właśnie dopracować do tego stopnia żeby się również rozprzestrzeniły

[00:51:47] Rozpoczynały jeżeli wchodzimy w opowieści wirusowe. Ja mówię tak starajmy się zrobić takie opowieści żeby miały szansę stać się wirusowe chociaż nie każda opowieść z definicji taką opowieścią będzie bo ja uważam że w życiu trzeba znać trzy typy. W życiu trzeba się posługiwać trzema opowieściami posługiwać to znaczy tak idziesz na imprezę balu jesz tam do rana tam się napisałeś grałeś cokolwiek robiłeś i teraz przychodzi też do domu pada napadnięty przychodzi do ciebie po Cię budzi i mówi Opowiedz mi drugą opowieść a ty ją mówisz choćby nie wiem jak byś był z to umiesz ją opowiedzieć. Te trzy opowieści to tak

[00:52:30] Ja to

[00:52:30] Zawsze opowiadam na przykładzie czegoś takiego jak networking. Są takie spotkania networking owe różne organizacje jak np. biegi czy tam Towarzystwa Biznesowe. I teraz idziesz na taki networking zazwyczaj Jesteś zaproszony przez kogoś żeby w takim spotkaniu networking owym uczestniczyć. Z definicji będziesz tam musiał do ludzi coś powiedzieć i teraz idziesz na to spotkanie i ktoś cię tam wita. Zazwyczaj ten Twój znajomy i cię wprowadza i mówi tam do jakiejś grupki osób to jest Cyprian Ford czy pan zajmuje się tymi tym sypialnie zostawiam cię pogadaj sobie i w tym momencie musisz umieć użyć pierwszą opowieść czyli musisz umieć się przedstawić powiedzieć kim ty jesteś co robisz jak robisz tak żeby ludzie gdzieś tam chcieli to posłuchać oczywiście dobrze z tymi emocjami żeby im się tam zapamiętała. To jest ta pierwsza opowieść czyli to umieć się przedstawić w zależności ile masz czasu 15 sekund 20 pół minuty minutę. Trzeba to umieć sobie tak zrobić. Drugi typ opowieści będzie ci potrzebne za chwilę jesteś na tym na parkingu kończy się tak ten moment że stoimy w grupach i wymieniamy się wizytówki zaczyna się spotkanie właściwe czyli pojawia się ten prowadzący spotkanie to zazwyczaj tam szef takiej grupy networking powie Ja mówię słuchajcie networking jest tymi tymi tym omawia ideę. Kiedy skończy omawiać ideę mówi to teraz wszyscy się przedstawiam powiedzmy jakie robimy biznesy czym się zajmujemy i jaki problem.

[00:54:02] Jaką rzecz poszukujemy w tym tygodniu żeby sobie ją biznesowo załatwić bo taka jest idea networking żeby tam gdzieś otwierać drzwi do biznesów do klientów do których samemu nie możemy się czasem do pukać. No i teraz będziesz musiał powiedzieć drugą opowie. Będziesz musiał wstać i będziesz musiał umieć powiedzieć o swojej firmie o swoim produkcie. Ale uwaga na takich spotkaniach na których księgowych często tego czasu jest pół minuty góra minuta. Ja bardzo często widzę ludzi którzy wstają są totalnie nieprzygotowani nie potrafią opowiedzieć o swoim biznesie i zaczynają do nas mówić i zanim się rozpędza bo nieraz tak mają że muszą wejść na wątek to nagle wstaje im ten prowadzący mówi sorry minęła minuta a potem ktoś ale jeszcze nie powiedziałem o filmie. Wybrałeś minutę i straciłeś bezpowrotnie szansę więc musisz umieć opowiedzieć tę drugą opowieść w taki sposób żeby już teraz już musisz te emocje wywołać. Po co. Po to że to śniadanie nie treningowe to spotkanie networking bo może być też wieczorne. Ono się kiedyś skończy i w momencie kiedy się to spotkanie skończy wszyscy wstają od stołów i co się robi robi. Ludzie się wtedy zbijają naturalnie znowu takie grupki dyskusyjne i te osoby których zarazić się swoimi emocjami którym tak powiedziałeś o filmie że im się coś spodobało w tym te osoby do ciebie podejdą. Tobie też taki miernik tego jaki byłeś skuteczny.

[00:55:33] I te osoby do ciebie podejdą i powiedzą Panie Cypriana że to mi się podobało chciałbym jeszcze ten temat z panem rozwinąć albo wie pan myśmy robili to a tamto ale mieliśmy takie problemy a co by pan i w tym momencie możesz pokazać swoje kompetencje i umiejętności jakie masz w danym temacie i teraz pogadać sobie chwilę jeszcze w takiej w takiej w takiej grupce wymienić jeszcze bardziej może znowu tę wizytówki czy może już jakieś pierwsze zlecenie. Uda ci się dostać i no i będzie się zbliżał do końca to spotkanie jak będziesz już czuł że właściwie wypadły nam się tematy takie biznesowe to teraz musisz umieć opowiedzieć trzecią opowieść. Trzecia opowieść to jest opowieść o czymkolwiek po prostu w towarzystwie musisz umieć tak zgasić i powiedzieć. A wiecie co i opowiadasz mi jakieś Story. Ono nie musi być związane z twoją historią firma z twoim biznesem po prostu historyjka którą się dobrze wysłucha która też sprawi że będę chciał ją zapamiętać i opowiedzieć komuś innemu. I te Story jest po to żeby w tym momencie jeszcze bardziej skrócić dystans między nami bo jak to powiesz fajne story to zbliżyć się bo ludzie wtedy podchwycili to załamie się też coś takiego w życiu wydarzyło czy to miałem podobnie mój znajomy coś tam wiesz ludzie za żadną cenę ale przede wszystkim wasza relacja się skróci zbliżyć się do siebie nawiązać tę więź o której mówiliśmy nie.

[00:57:03] I o to właśnie chodzi żeby od momentu kiedy przyszedłem na networking i byłeś obcy dla tych ludzi. Kiedy będziesz wychodził żeby dla dwóch trzech osób być naprawdę już tak na tyle zbliżonym żebyś mógł dalej potem te relacje ciągnąć żeby oni do ciebie zadzwonili za dwa czy trzy dni. Czy kiedyś w przyszłości się pojawi potrzeba jeszcze żebyś ty mógł śmiało zadzwonić za dwa dni i powiedzieć dzień dobry. Adam Pilch poznaliśmy się na tym. Nawet nie musisz już tego mówić poznaliśmy się bo ktoś powie a tak tego pamiętam mówił pan o tym czy o tamtym nie i już jest wtedy łatwiej tobie proponować swoje usługi. Swoją firmę swój biznes bo nie jesteś wtedy zimnym telefonem nie jesteś człowiekiem na zasadzie nie znam Cię i mam barierę bo się ciebie boję nie tylko już między nami jest ocieplenie ale już jest relacja jest emocje a już możemy się także Story trening dla mnie jest takim właśnie narzędziem permanentnie wykorzystywanym w życiu które zbliża nas wywołuje emocje i sprawia że potem jest łatwiej i mówić o sobie prezentować swoją firmę i przede wszystkim wyciągać z tego prędzej czy później korzyść. Jednak to nie jest narzędzie które działa w trzy sekundy. To są narzędzia które trzeba przez jakiś czas po używać. I dopiero wtedy dają silny efekt.

[00:58:26] Wspomniałeś jakiś czas temu o wzorze na sukces. Tak. Czy jest coś takiego jest jest.

[00:58:32] Ja uważam że jest wzór na sukces chociaż jak pytam na zajęciach ludzi czym jest wzór na sukces i czy mogą mi podać wzory na sukces. Oj Fantazja ludzka jest niesamowita wymyślają mi przeróżne kombinacje szczęścia wiedzy pomysłowości i przeróżnych rzeczy. Zanim gdzieś ten wzór na sukces odkryjemy a wzór na sukces jest prosty wzór na sukces jest tak prosty że jak już go znasz to potem zawsze wiesz co na walczyło. Który z elementów we wzorze na sukces zawalił dlatego że wzór na sukces składa się z dwóch elementów z dwóch czynników dlatego że to jest te dwa czynniki są po prostu połączone znakiem mnożenia i wzoru na sukces jest proste to są trzy literki s czyli sukces równe coś nas coś nas z tym że ja to 1 s tłumaczę troszeczkę innym słowem niż niż w oryginale można powiedzieć jak kiedyś się o tym. Dowiedziałem się że sukces równa się metoda chociaż w takim bardziej zaawansowanym pojęciu jest tutaj słowo system możemy później wyjaśnić czym jest słowo system. Metoda czyli wiedza jak coś zrobić jak człowiek się rodzi i jest generalnie czystą kartą. Dopiero potem rodzice za pomocą opowieści i przeróżnych innych narzędzi jak szkoła na przykład wkładają ci do głowy wiedzę o świecie czyli metody jak możesz się w tym świecie poruszać działać i coś robić. I to jest metoda. Jednak sama metoda sama wiedza na przykład jak zrzucić parę kilo sam pewnie znasz kilka metod jak zrzucić parę kilo. A jakie znasz.

[01:00:18] Na przykład dieta z niską z małą ilością węglowodanów.

[01:00:24] A ja wiem że nagrywała się pod kasta na ten temat bo sam go słuchałem pod kasta odżywianiu. Taka odpowiedź ciebie padła najczęściej ludzie mi mówią taką prostą nazwijmy to dietę ż em mniej żreć tak żeby jej mniej. Taka powiedzmy najprostsza do zrozumienia i od razu do wdrożenia. No dobra to znasz ty znasz swoją metodę niektórzy znają metodę ż. I teraz czy sama znajomość tych metod sprawi że ja schudnąć. No nie. Sama znajomość sama posiadana wiedza nic nie da. Wiedza da efekt dopiero wtedy kiedy ja zacznę to wdrażać. I teraz jak ja mam to zrobić. Czy mi wystarczy na kolację ze żre mniej

[01:01:15] Pewnie jest również trochę do

[01:01:17] Rana ale to wystarczy nie nie żebym ja osiągnął efekt to muszę ile razy to żreć mniej zrobić bo

[01:01:25] Już na zawsze raczej

[01:01:27] Na zawsze czyli muszę to powtarzać jak nieskończoność w nieskończoność ale jak inne słowo

[01:01:33] Naukowo

[01:01:34] Na to naukowo to już takie zaawansowane okresowo okresowo a to już jest lepsze słowo ale pamiętaj że w oryginale słowo na s okresowo ale na S to jest

[01:01:45] System na systematyczny

[01:01:47] Systematyczny dość systematyczny czyli wzór na sukces jest prosty metoda razy. Systematyczne jej powtarzanie i teraz idziesz na szkolenie dowiaduję się np. jak robić stary trening. Sama wiedza nie sprawi że jest stary telefon jakbyś miał fajną wiedzę dowiesz się dużo ciekawostek a zapewniam że w treningu jest masa fajnych rzeczy które potrafią człowieka emocjonalnie podważać jak się dowiaduję o co w tym wszystkim chodzi jak potem w kinie siedzisz i wiesz kto i tam wymieniał te filmy i w ogóle do czego piją za chwilę. Czyli sama wiedza nic nie da dopiero wiedza razy jej wykorzystywanie i w dodatku systematyczne daje efekt co częściej na wala we wzorze na sukces metoda czy systematyczna choć

[01:02:36] Oczywiście systematyczny systematyczny tak że ludzie którzy łapią zabawkę idą na siłownie przez miesiąc ćwiczą 5 razy w tygodniu i

[01:02:47] Niekoniecznie taką wiedzę nadal mają wiedzą co i jak ale wypala nam się systematycznie. I zobacz wzór na sukces. Metoda razy systematyczne. Pośrodku jest to cholerne mnożenie. Jeżeli coś dąży do zera jeżeli systematyczne dąży do zera to nawet jeżeli ty masz za jej bliską wiedzę to sorry sama wiedza nie sprawi że osiągniesz sukcesu. I to jest we wszystkich dziedzinach życia od małego rodzice ci mówili jak machać nóżkami żebyś zaczął chodzić. Miałeś wiedzę ale zanim zaczęło Ci to wychodzić musiałeś praktykować i to mocno po praktykować. Nie był ten ból tego treningu nie. To samo było kiedy poszedłem na basen i ktoś cię uczył pływać. Pan ci pokazał. Czytam trenerka bo nie wiem kto cię uczył. W ogóle umiesz pływać.

[01:03:41] Tak ja tu nie jestem

[01:03:43] A córka głupie pytanie co dalej. No to załatwi. Ktoś ci kiedyś pokazał że tak jest do żabki pokazał tam jak nogi jak król prawidłowo wejść do wody i zrobiłeś to od razu idealnie. Nie zrobiłeś musiałeś x razy tam po kombinować złapać synchronizację poczuć o co chodzi wytrzymałość masę rzeczy musiałeś zrobić to samo było w samochodzie jak pierwszy raz usiadłem za kółko ktoś Ci wytłumaczył jak. Ale zanim złapałem wiesz to flow że dzisiaj Jedziesz i się nie zastanawiasz i możesz jeszcze inne rzeczy robić podczas jazdy to musiałeś przejść.

[01:04:18] Na początku było tak że Włączyłem wycieraczki to już tam było małe poruszenie kierownicy bo była koncentracja nie mówiąc o jakimś odebraniu telefonu. A teraz człowiek jest w stanie jechać

[01:04:32] Nie tak bo ma się już tak tzw. taką świadomą kompetencję i już nie musisz się nad nią zastanawiać a umiesz to wykonywać. Jednak żeby dojść do takiego stanu wymagany był trening. I zawsze jak zaczynamy ten trening to jest jakiś poziom naszego zadowolenia i potem wchodzimy w taki dołek albo idziemy na ten basen siadamy za tym samochodem wychodzimy często z takich lekcji zirytowany bo jeszcze nie umiemy popłynąć a już byśmy chcieli. Nie umiemy tym samochodem jechać a już byśmy chcieli bo to się wydawało takie proste. Zanim zaczynamy z tego dołka wychodzić i pojawia się wejście na tę górę sukcesu w końcu na ten sukces dochodzi do nas i mamy ten piękny widok kiedy już jesteśmy w stanie wszędzie dopłynąć wszędzie tym autem dojechać. I to jest właśnie to i tak samo będzie z wystąpieniami publicznymi ze story Tillinger poznasz wiedzę jak potem musisz potrenować. Jak zrobisz to wszystko odpowiednio wytrzyma w tej systematycznej części to potem te wszystkie narzędzia będą ci dawały niesamowite korzyści. Nawet jeżeli będziemy rozpatrywać te biznesy pozycjonowanie to wszystko o czym mówiliśmy to też jest trening. Mało kiedy się zdarza że ktoś siada do strony robi i od razu ma sukces. Trzeba tam po poprawiać po kombinować do uczyć się i polega na tym że najczęściej nam się wypala tak jak powiedziałeś systematyczna. Na tym polegnie częściej niż na samej wiedzy tym bardziej że dzisiaj żyjemy w czasach przesyt wiedzy naokoło nas są pot kasty z wiedzą są. Szkolenia są kursy Winiary my jesteśmy otoczeni wiedzą idziesz do księgarni i stoją książki z rozwoju osobistego z poradami jak budować domy jak robić marketing takich jak i jaki problem z tego typu że my dzisiaj staliśmy się trochę panami panami. Takiej wiedzy mamy wiedzę dla przyjemności po prostu jej wchłaniania. Ludzie często pochłaniają jeżdżą na szkolenia motywacyjne szkolenia z rozwoju osobistego nie po to żeby tę wiedzę zastosować tylko żeby się poddawać. Kurna tego nie wiedziałem. I wtedy ma dopiero motyle w brzuchu się dowiedział czegoś nowego i ma frajdę i przez jakiś czas ta ta nowa wiedza daje frajdę.

[01:06:52] Self Development Jankes tak to się nazywa

[01:06:55] Czyli takie

[01:06:56] Ćpuny rozwoju osobistego jadą się pojawiać. Potem wracają nudzi im się technika oddechowe szukają czegoś nowego potem kupują sobie jakieś jagody z Grenlandii jedzą przez jakiś czas i są wybierani.

[01:07:12] I o to chodzi. To pół biedy jeżeli kupują te jagody jeżeli robią tą technikę oddechową bo ja znam takich ludzi którzy przychodzą na szkolenia pochłoną wiedzę zabierają się i przychodzą do domu i się kładą na kanapie i to jest wszystko.

[01:07:30] Skąd tak skonstruowali Buttona albo jakąś pizzę tak samo ludzie konsumują informacje i nic już nie robią dokładnie.

[01:07:39] I to jest właśnie problem naszych czasów że my w naszych czasach mamy bardzo łatwy dostęp do wiedzy jak naprawdę ktoś chce zrobić marketing cokolwiek to jest bardzo łatwo znaleźć ludzi którzy ci pomogą dostarczą wiedzę nauczą cię redukują. Jedyne co ty musisz zrobić teraz wytrwać w stosowaniu tej wiedzy żeby potem sam nabrać kompetencje bo żeby dojść do czegoś do wprawy to musi minąć ileś tych godzin treningu. Pewnie słyszałeś te słynne słynne badanie Malcolma Gabriela który powiedział że żeby stać się mistrzem w jakiejś rzeczy trzeba tych godzin treningu ile 10 10 tysięcy godzin oczywiście w tym badaniu jest mowa troszeczkę o czymś innym niż samo te 10 tysięcy to badanie nie zawsze jest prawidłowo interpretowane. Jednak czy my w życiu musimy 10 tysięcy godzin spędzić żeby stać się mistrzem w pływaniu mistrzem w jeżdżenia samochodem. Prawda jest taka że nie bo żeby wykorzystywać biznesowo samochód ja nie muszę być jak Robert Kubica i tyle trenować to 10 000 godzin żeby się stać jak Robert Kubica. Mi wystarczy dużo mniej godzin treningu żeby biznesowo efektywnie wykorzystywać samochód. I badania pokazują że wystarcza nam około 20 20 godzin treningu. Są takie kompetencje jak nauka języków że trochę więcej że wystarcza nam ok. 20 godzin treningu żeby daną kompetencję już mieć na takim poziomie że i tak robisz to lepiej niż większość ludzi naokoło i możesz wykorzystywać to z korzyścią dla siebie. Czy to w biznesie np. czy to w życiu. Zobacz kurs prawa jazdy samochodem ile on trwa chyba ok. 20 30 godzin. Nawet nie wiem ile

[01:09:36] Praktyka za mały czas za moich czasów ok. 30 godzin trwa.

[01:09:42] No widzisz czyli obraz same się koło tej dwudziestki zobacz na to jest Masters. No to jest Masters. Idąc tą ścieżką rozwojową ścieżki się zmieniły ale tę poprzednią co była to dostałeś podręcznik kompetentnego mówcy w którym było 10 lekcji i musiałeś te 10 lekcji przerobić żeby dostać tytuł kompetentnego mówcy. Czyli już miałeś ten warsztat przemawia a ja i tak już byłeś lepszy niż większość ludzi w technikach omawiania. I teraz te 10 lekcji to było 7 i pół minuty przemówień na scenie czyli łącznie 75 minut treningu. Nawet jeżeli żeś to sobie w domu trzy razy przemawiał do lustra do kamery ze dwa razy może jeszcze do jakichś znajomych no to

[01:10:23] Wyszło łącznie może z

[01:10:24] 5 6 godzin treningu już stałeś się kompetentnym mówcą. I teraz kolejny podręcznik to znowu było 10 lekcji żeby wejść na poziom tzw. zaawansowanego mówcy brązowego srebrnego i tam teraz trochę się to zmieniło w Masters i zobacz nadal jeszcze nie doszliśmy do 20 godzin pełnego treningu a już mamy kompetencje i właśnie bardzo często w życiu zapominamy że wystarczy 20 godzin gdzieś rzetelnie potrenować żeby dojść do efektów tylko jest jedno małe ale gdybym ja ciebie wrzucił do basenu na 20 godzin albo bym ciebie posadził do samochodu na 20 godzin i powiedział za 20 godzin masz. Jeździć samochodem albo pływać to czy Ty po 20 godzinach byś jeździł albo pływał

[01:11:13] Musi jest niezbędne czas na regenerację.

[01:11:16] Tak nie zdobyłby wyszedł byś wściekły zmęczony i jeszcze byś nienawidził to pływanie dlatego że magia jest nie w treningu na trening jest istotne żeby nie było ale cała magia się dzieje w przerwie bo teraz w przerwie mózg sobie stworzy te wszystkie nowe połączenia neuronów. One się muszą pogubić że tak powiem te impulsy muszą tam zacząć sprytnie i dobrze przebiegać żebyś po prostu daną kompetencję umiał robić tak że idziesz i się nie przewraca nie płynie jesteś w stanie i masz świadomość że teraz potrzebujesz 100 200 metrów bez problemu to jest tylko kwestia już wytrzymałości samochodem i już wiem że jadę z Piły do Bydgoszczy z Piły do Poznania bo już mam tą kompetencję i właśnie ten mózg. Najważniejsze jest regularność treningu i przerwa bo w przerwie się dzieje ta magia a trening jednocześnie ci pokazuje co musisz szlifować w danej kompetencji i cały cykl to jest właśnie trochę treningu przerwa trening przerwa trening przerwa i znowu mamy te systematyczne jak wytrwać w tym to około 20 godzin w większości kompetencji starcza żebyśmy umieli je wykorzystywać w taki sposób że przynoszą nam korzyści a bywają i takie dziedziny wiedzy jak np. występy publiczne że już będziemy lepsi niż inni ludzie. Zauważyłeś że facet z taką

[01:12:41] Wyłączył się

[01:12:43] Trochę za późno.

[01:12:45] Adamie Dziękuję za Twój czas że znalazłeś za całą wiedzę którą przekazałem choć muszę przyznać że miałem zupełnie inną wizję tego piętnastu. Moja wizja nie zawarła kulturowej nie zawarła tego że przez godzinę będziemy chodzić po tym mieszkaniu stawać się gdzie najlepiej wyglądamy bo zdarzało mi się też że faktycznie proces zabierał 20 minut 30 ale godzina to jednak nowy rekord.

[01:13:14] No przede wszystkim to wielkie okno i to słońce i ta ilość tego słońca sprawiła to że musieliśmy troszeczkę kombinować jak ustawić tutaj telefon

[01:13:25] Tak to jest jak dwóch twórców się spotyka każdy ma swoją wizję każdy chce stworzyć coś fajnego na pewno czasami zajmuje znajdowanie tego konsensusu trochę czasu

[01:13:41] Tak potem było nam ciężko złapać flow na początku dlatego chyba sześć razy nagraliśmy

[01:13:48] Początek

[01:13:49] Ale w końcu udało

[01:13:51] Nam się a Adam zarządził słuchaj robimy to w formie dialogu. Przestań to czytać bo brzmi jak wiadomościach

[01:13:58] A to tak Cyprian faktycznie posiłkować się kartką dość mocno na początku czytać chciał parę rzeczy. No niestety brzmiało to trochę sztucznie dużo lepiej to wszystko po prostu się robi kiedy się normalnie rozmawia o drugim człowieku z drugim człowiekiem niż tak odczytuje.

[01:14:20] Tak że ja przeszedłem takie nieformalne darmowe szkolenie udoskonalać mój pokaz za to również dziękuję.

[01:14:30] Nie ma sprawy i

[01:14:33] Być może do zobaczenia na kolejnym spotkaniu w przyszłości.

[01:14:37] Ja również dziękuję mam nadzieję że usłyszeli dużo fajnych rzeczy. Jak będą pytania kieruj ciebie czy to do Cypriana czy to bezpośrednio do mnie nie znajdziecie w internecie bez problemu wystarczy skorzystać z Googla wpisać Adam i on już wszystko nie powie. Czasem nawet za dużo. Także także chętnie wam pomogę w tematach w których o których żeśmy tutaj rozmawiali. A jeżeli macie niedosyt to proszę Cypriana żeby zrobił drugą także trzecią może serial

[01:15:09] Nie

[01:15:11] Tylko i będziemy nagrywać. Adam Jarubas dziękuję

[01:15:17] Dziękuję również manufakturze mieszkań za użyczenie tej pięknej przestrzeni za oknem jest genialny widok na stadion miejski na ulicy Bułgarskiej także sam pokaże

[01:15:31] Stadion Euro 2012 miejski to tak brzmi jak stadion Gwardii.

[01:15:38] Nasz poznański symbol sportu. Co sądzisz o mieszkaniu Adam.

[01:15:44] Przede wszystkim cudowny widok. To co powiedział Cyprian i bardzo fajny układ bardzo fajny układ. Podobają mi się pokojówki takie gdzie można jeść małe studio zrobić do nagrań i piękną sypialnie tu jeszcze jest pusto. Także to echo też się gdzieś tutaj niesie ale przemyślane jest nawet klimaty zator tak że już ktoś o tym pomyślał że w przyszłości takie mieszkanie może. Się nagrzewa od strony słonecznej i dzisiaj było też piękne słońce które chyba będziecie na wideo widzieć że było

[01:16:16] Tak że w Manufakturze mieszkań za tą przestrzeń.

[01:16:21] Ja również dziękuję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *